1 feb. 2016

Välkommen

Hej!

Utan att behöva dra hela min livshistoria har jag nu skapat den här bloggen för att inte bara inspirera och motivera mig själv, utan även andra. Till vadå? Jo, till att få en gladare mage, till att må bättre och till att slippa en massa krångliga dieter och bantningskurer. Tro mig, jag har testat dom alla och jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. Visst får jag "offra" kolhydrater och socker men det är så värt det. Jag lovar er! 

Själv började jag äta LCHF-kost eftersom jag hade ständigt ont i magen och efter många års erfarenhet av allt från magkatarr, glutenintolerans och ätstörning, mår jag så himla bra numera. Jag har väldigt sällan ont i magen och för första gången vill jag Inte såga av magpartiet, som jag många gånger under mina 25 år sagt. Varför jag valde att även välja bort sockret berodde på mitt socker- och läskberoende och eftersom jag träffade min kärlek som har diabetes typ-1.

Så vad kommer jag bidra med för att underhålla dig via bloggen? Jag kommer damma av min lilla Nikon och börja lägga upp bilder och recept. Ända sen jag började äta denna kost har jag hittat kärleken till matlagning och testar gärna nya, men enkla rätter. Du som kanske också lider av glutenintolerans, diabetes eller äter en kolhydratsnål kost tror jag kommer gilla min blogg. Eller du som bara vill ha ett tidsfördriv eller en gnutta inspiration till nya recept, kom igen!

1 kommentar: