22 feb. 2016

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Så tråkigt att en mysig söndagsmiddag skulle sluta i kaos. Vi tror nämligen att jag fått i mig gluten under gårdagens restaurangbesök och därför innebar kvällen igår, natten och dagen idag hemska kramper i magen och en känsla av att vara helt utmattad.

Jag har inte haft problem med detta sedan i somras vid ett enstaka tillfälle och stod därför även denna gång och såg ut som ett frågetecken när kramperna väl kom. Jag passade därför på att läsa lite igår kring detta när jag låg i soffan. Om man som glutenintolerant av misstag fått i sig gluten ska man undvika laktos, gärna mjölkprodukter över huvud taget eftersom tarmarna blivit inflammerade. Samma sak gäller sådant som får igång magen, som till exempel - päron, magen jobbar redan på högvarv! Man ska dricka mycket vatten (vilket är det enda jag får i mig) och en banan som "smörjer" tarmarna kan hjälpa till. Det blir dock svårt när man ska äta på ett visst sätt för att må bra och många gånger när jag väl råkat få i mig gluten blir jag livrädd för allt som har med mat att göra. Jag är så rädd att det ska bli värre. För ungefär en timma sedan fick jag i mig stekt falukorv och än så länge har jag inte blivit sämre. Annars häller jag i mig vatten och vilar tillsammans med min bästa kompis - Vetekudden, som ligger på min svullna mage.

1 kommentar:

  1. Krya på dig så gott! Blev falukörv här med ikväll. Riktigt gött!

    SvaraRadera