17 feb. 2016

Fläskpannkaka

Hela tiden sparar jag recept på mobilen som verkar intressanta. Jag är med i några grupper för folk som äter LCHF på facebook och en tjej la ut ett recept som verkade oerhört simpelt, på fläskpannkaka och då "vanliga" pannkakor är min favoritmat var jag tvungen att testa!

Du behöver:

3 ägg
1,5 dl grädde
0,5 dl vatten
1,5 msk fiberhusk
En nypa salt
1 paket bacon
Ost
Smör

Gör såhär:

Sätt ugnen på 225 °C och fördela baconskivorna i en ugnssäker form. In med detta i ugnen tills baconen har fått fin färg. Ta ut och fördela små smörklumpar i formen och i med ost, jag hade en prästost hemma och täckte baconen med skivor. Blanda ihop resten av ingredienserna i en bunke och häll sedan detta i formen. Grädda i cirka 20 minuter - jag fick lägga på folie efter denna tid och sedan ha inne den en stund till för att pannkakan skulle bli fast. Man får kolla till den då och då helt enkelt. Himmelskt gott i alla fall, det tyckte även pojkvännen! 

1 kommentar:

  1. Får nog flytta hem till er och njuta av allt gott ni lagar.

    SvaraRadera