23 feb. 2016

En stadig frukost

Sakta men säkert blir jag bättre. Jag fick i mig lite mer mat igår och även en god kopp te och idag har jag faktiskt kunnat dricka en kopp kaffe. Känner mig inte sämre och min huvudvärk från helvetet har äntligen börjat släppa en aning. Tror jag har brist på näring mm eftersom jag inte fått i mig så mycket de senaste två dagarna.

Idag har jag i alla fall orkat göra en redig omelett. Och såhär flera timmar senare känner jag mig fortfarande mätt och belåten.

Du behöver:

3 ägg
En skvätt grädde
Oregano
Vitlökspulver
Svartpeppar
Tomatpuré
Cheddar

Gör såhär:

Blanda äggen med grädden och ha sedan i kryddorna. Häll detta i en ugnssäker form och klicka i lite tomatpuré här och där. Sedan strör du ut osten över smeten och låter stå i ugnen på 200 °C i cirka 20 minuter. Sedan är det bara att ta ut och äta. Blir väldigt mättande så detta skulle även passa som en lunch! Hur enkelt som helst också för den delen!

1 kommentar: