16 feb. 2016

Räkor

Ska jag vara ärlig så tycker jag detta passar utmärkt till både frukost, lunch och middag. Jag älskar räkor men äter det alldeles för sällan. Här kommer tips på en så enkel och lyxig rätt.

Du behöver:

Ett kokt ägg
Smör
Räkor
Majonäs
Isbergssallad
Vitlöksaioli
Några gurkskivor
En skiva bröd, jag använde mig såklart av mitt goda LCHF-bröd (recept hittar ni här)

Gör såhär:

Koka ett ägg som du sedan när det svalnat lägger i en påse och mosar försiktigt med handen. Medan ägget kokas kan du ju passa på att skala räkorna. Bred smörgåsen rikligt med smör och skär tunna skivor med gurka. Lägg upp allt på en tallrik. På med isbergsallad och majonäs också på smörgåsen. Sen lägger du försiktigt på äggkrosset ovanpå majonäsen. Sen är det bara att hugga in. Njut av äggsmörgåsen och sitt sen och dippa räkorna i aiolin.

1 kommentar: