4 feb. 2016

Broccoli- och bacongratäng

Jag följer några LCHF-människor på instagram och det är väldigt bra för man får massa tips om olika maträtter. Som när jag behövde idé på vad jag skulle hitta på till lunch, så kikade jag runt en liten stund och sen satt jag där med ett recept på en broccoli- och bacongratäng från Annas LCHF.

Du behöver:

140 g bacon
150 g broccoli
1 dl grädde
1,5 dl riven ost
Salt
Peppar

Gör såhär:

Sätt ugnen på 200 °C och plocka fram en ugnssäker form. Klipp baconet i småbitar och lägg ut i formen. In i ugnen i ca 10 minuter. Ta sedan ut formen och tillsätt broccoli, grädde, salt och peppar. Slutligen strör du över den rivna osten och så in i ugnen igen, ungefär 20 minuter. Det är så enkelt och gott och ingredienserna har man oftast hemma. Smaskens!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar