25 mars 2016

Sallad med ägg, bacon och fetaost

Det kändes som fredag igår och därför är det extra skönt att det bara var torsdag och istället är fredag idag. Glad påsk på er vänner! Jag tänkte dela med mig av salladen vi gjorde igår - den var helt fantastisk! Vi blev hur mätta som helst och jag insåg att vi måste göra detta mycket oftare.

Du behöver:

Gul paprika
Röd paprika
Romansallat
Isbergssallat
Tomater
Ananas
Gurka
Bacon
Ägg
Fetaost

Smaksätt med:

Olivolja
Balsamvinäger
Vitlökskrydda
Flingsalt
Timjan
Salladskrydda

Gör såhär:

Hacka alla grönsakerna i små bitar och rör ihop i en stor bunke. Klipp baconen i små bitar och stek tills det är knaperstekt och stek sedan äggen. Smaksätt salladen med kryddorna och med vinäger och oljan. Skär fetaosten i små tärningar och tillsätt dem till salladen, rör runt. När baconen är klar lägger du den på papper så du får bort det överflödiga fettet. Lägg upp en portion sallad på din tallrik och tillsätt sedan bacon och ägg som du skurit i mindre bitar. Jag unnade mig lite ceasardressing till detta också. Så himla gott blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar