21 mars 2016

Kesobröd

Ni kanske minns att jag gjorde kesoplättar för ett tag sedan? Jag tycker det är tråkigt att det tar så lång tid att steka dom, och därför tänkte jag idag dela med mig utav ett annat, liknande recept som också kan likna LCHF-brödet jag gör ibland. Det jag gillade med dessa var att de inte smakade för mycket ost som jag ibland kan tycka LCHF-brödet gör. De funkar dessutom både som plättar och som bröd.

Du behöver:

500 g (en stor burk) keso
4 ägg
1 msk fiberhusk
Salt

Gör såhär:

Häll i alla ingredienser i en bunke och mixa med stavmixer tills du får en fin smet. Låt stå och svälla en stund och sätt ugnen på 175 °C (varmlufts). Ta fram en plåt med bakplåtspapper och klicka ut runda kakor på plåten. Jag fick det till två plåtar. Sen in i ugnen i 20 minuter. Låt svalna och njut! Jag hade faktiskt på lite olika fröer på några av dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar