16 mars 2016

Kassler i sweet chilisås

Ska jag vara ärlig är väl inte kassler mitt förstahandsval när det kommer till kött och protein men Hemköp hade så himla bra pris på kassler denna vecka så jag köpte en bit och gjorde matlådor på den. Till grytan som blev väldigt god hade jag kall kokt rödbeta.

Du behöver:

Kassler
2,5 dl grädde
1 dl sweet chilisås
Vitpeppar
Svartpeppar
Salt
Chili
Paprikakrydda
Riven västerbottenost

Gör såhär:

Sätt ugnen på 200 C och skär kasslerbiten i inte allt för tjocka skivor. Lägg dessa i en ugnssäker form och peppra (svart och vit), salta och ta sedan fram en bunke och rör ihop grädden, sweet chilisåsen, vitpeppar, svartpeppar, salt, lite chili, paprikakrydda och riven västerbottenost. Häll sedan detta över kasslern och rör runt lite i formen. In i ugnen i ca 30 minuter. Här kan du passa på att koka och skära ditt tillbehör, i mitt fall var det alltså rödbetor. Det passade utmärkt! Den lite heta och smakrika grytan till kalla rödbetan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar