6 mars 2016

Fröknäcke

Jag är tillbaka hemma i Stockholm och efter kvällens middag gjorde jag fröknäcke för första gången. Det är ju så himla gott! Det är hemma hos min mamma jag har fått smaka detta och hon var så snäll som skickade med mig en färdig mix från Risenta idag. Hur simpelt som helst!

Du behöver:

1,5 msk rapsolja
2,5 dl Risentas "Fröknäcke bakmix"
2 dl kokande vatten
Salt

Gör såhär: 

Koka upp 2 dl vatten i en kastrull och häll sedan detta i en bunke och i med mixen. Tillsätt sedan oljan och rör runt. Ta fram en plåt med ett bakplåtspapper på och häll ut smeten och gör den till en platt kaka. Sedan saltar du bara och kör in den i ugnen på 175 °C i cirka 45 minuter. När du tagit ut plåten och knäckebrödet har kallnat bryter du ned brödet i små bitar.

1 kommentar:

  1. Skoj du var så sugen att du bakar direkt. Bra gjort!

    SvaraRadera