2 apr. 2016

Crepes

Vi hade nötfärs över sedan här om dagen då vi gjorde hamburgare och detta var ju tvungen att ätas upp. Och efter träning, innan frukosten kurrade magen rejält så jag gjorde iordning crepes som jag inte ätit på länge. Hur mumsigt som helst!

Du behöver:

Nötfärs
Ägg
Grädde
Vitlökspulver
En smakrik ost (jag använde mig utav prästost)
Smör till stekning

Gör såhär:

Stek upp färsen i smör och när den fått färg kryddar du med vitlökspulver. Ställ detta åt sidan när färsen är helt genomstekt och ta fram en bunke. Blanda i ägg och grädde. Jag gjorde ju en portion, och då fick det bli ett ägg och ca 1 ½ dl grädde. Rör ihop och häll i en varm stekpanna med smör. Låt det stå tills den blivit fast och går att flytta. Jag hade medelvarm värme! Lägg pannkakan på en tallrik och tillsätt färsen. Strö över rikligt med ost och in i micron en liten stund så att osten smälter. Ät och njut! Det är jättegott att ha någon slags "dipp" till vid sidan om. Jag tog vitlöksost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar