21 jan. 2017

Rosa frosting

Igår gjorde jag en fin rosa frosting till mina morotsmuffins som jag bakade härom dagen. Den blev smarrig den med och färgen blev helt underbar! Det är ju väldigt enkelt att göra frosting och är inte bara ett gott tillägg på muffinsen utan det ser också mycket trevligare ut vid servering! Ha gärna en sprits till hands, själv fick jag spritsar i julklapp av pojkvännen så dessa premiäranvändes idag. Hur som helst är det bara att röra ihop alla ingredienser och ställ kallt en stund - se till att du har fått till en fast smet, annars i med mer florsocker. I med frostingen i en spritspåse och börja spritsa!

Länk till mina glutenfria morotsmuffins här: http://gladastmagevinner.blogspot.se/2017/01/glutenfria-morotsmuffins.html

Du behöver: 

100 g philadelphia
75 g smör
2,5 dl florsocker (kan behövas mer för att få frostingen fast)
1,5 tsk vaniljsocker
Röd karamellfärg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar