30 okt. 2016

Ingefära, honung och citron

Tre underbara ting! När jag bestämde mig för att ge upp och gå hem från jobbet i torsdags eftermiddag fick jag en liten söt post it av en av våra rara sköterskor, Marie. På lappen hade hon skrivit ned ett recept på en ingefärashot jag skulle röra ihop och dricka varje dag. Nu när jag var sjuk kunde jag till och med ta två.

Hur som helst såg jag till att handla hem ingredienserna och gjorde denna dunderkur. Enkelt och jag hoppas verkligen den ska hjälpa, jag tror på den - fick samma recept av min bästa kompis mamma så det är fler som tipsar om denna shot!

Du behöver:

0,8 liter varmt vatten (ej kokande)
1 citron
1 dl honung
1 stor bit ingefära

Gör såhär:

Värm upp vatten på spisen och ställ av innan det börjar koka. Skala ingefäran och riv biten och ha i det varma vattnet. Låt stå tills det svalnar och tillsätt sedan honungen. Rör runt. Pressa citronen och häll i saften i tillbringaren. Häll sedan av i ett durkslag och ställ i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar